Új Ssangyong modellek

Ssangyong Rexton

A Rexton prémium SUV teljesen megújult, immár harmadik generációs változatát Rexton W néven 2012 nyarán, a koreai Busan MotorShow-n leplezte le a Ssangyong. A Rexton modell első generációs változata 2001-es bemutatásakor a márka zászlóshajójaként új kategóriát teremtett a koreai autógyártásban, mely azóta is őrzi vezető pozícióját a koreai prémium terepjárók között.

A Rexton W teljesen újratervezett orrrésze a W mintázatú motorháztető, a széles hűtőmaszk, a Rexton emblémás projektoros fényszórók, a LED nappali fénycsík, a kéttónusú lökhárító és új formájú első ködlámpák révén még elegánsabbá és egyben sportosabbá teszi a jármű eddig is impozáns megjelenését. A LED irányjelzőkkel ellátott külső tükrök és hátsó lámpatestek pedig esztétikai funkcióik mellett a jobb láthatóságot szolgálják.

Kényelem

A Rexton W belső tere 7 utas számára is bőséges helyet kínál. A fűthető első és második üléssor, a prémium fekete vagy bézs tónusú bőr kárpitozás, a be- és kiszálláskor automatikusan hátracsúszó, 8 irányban elektronikusan állítható vezetőülés és a 4 irányban állítható utasülés mind a tökéletes kényelmet szolgálják.

A maximális gördülési komfortot pedig a kettős kereszt-lengőkaros első futómű és a jellemzően luxusautókban alkalmazott 8-lengőkaros független hátsó felfüggesztés garantálják.

e-XDI LET (Low-end torque) dízel motor

A Rexton W-ban a megújult külső alatt új „szív” dolgozik, a Ssangyong új fejlesztésű 2.0 e-XDI LET (Low-end torque) közvetlen befecskendezéses dízel motorja, mely 155 LE teljesítmény mellett meggyőző 360 Nm nyomatékot ad a leggyakrabban használt 1500-2800-as fordulatszám-tartományban, ezáltal dinamikus menettulajdonságokat és alacsony üzemanyag fogyasztást biztosítva. Ráadásul kategóriájában egyedülálló módon már 1000-es fordulatszámon is 190 Nm nyomaték áll a vezető rendelkezésre.

E-Tronic automata váltó

Az e-XDI motor erejét finom és precíz működésű 6 sebességes kézi, illetve a Mercedes által kifejlesztett 5 sebességes E-Tronic automata váltó továbbítja a kerekekhez. Az automata váltó fokozatait a kormánykeréken elhelyezett gombokkal vagy a váltókaron lévő kis kapcsolóval is kényelmesen vezérelhetjük, míg Winter üzemmódba kapcsolva indulás esetén rögtön 2. fokozatba vált, így könnyítve a csúszós úton való elindulást. Az E-Tronic váltó a sofőr mindenkori vezetési stílusához igazítva határozza meg az optimális váltási pontokat (mintegy kitalálva a vezető gondolatait), ezáltal kiemelkedő vezetési élményt és alacsonyabb üzemanyag fogyasztást biztosít.

4WD összkerékhajtás

A Borg Warner tervezte kapcsolható 4WD összkerékhajtás révén a Rexton W szükség esetén a legnehezebb terepviszonyok között is helytáll. A középkonzolon található forgókapcsoló segítségével a vezető egy mozdulattal 3-féle üzemmód közül választhat:

  • 2WD hátsókerék hajtás (2H): normál útviszonyok esetén a legjobb üzemanyag fogyasztás érdekében
  • 4WD High Gear Mode összkerékhajtás (4H): menet közben is kapcsolható
  • 4WD Low Gear Mode felező funkció (4L): a legextrémebb terepviszonyok leküzdésére