Új Ssangyong modellek

Az új Korando

4. generációs Korando kompakt terepjáró 2014-ben teljes frissítésen esett át, melynek során sokkal dinamikusabb és sportosabb kialakítású frontrészt, illetve állandó első- és hátsó LED nappali menetfényt kapott. Az autó belterében még több változást találunk, a műszerfal teljes egészében megújult, a korábbinál még puhább és igényesebb anyagok felhasználásával.

 

A Korando név valódi ikonnak számít a koreai ipartörténetben, mivel ez a legrégebbi, immár 40 éve folyamatosan létező koreai márkanév, melyet a Guiness Rekordok Könyve is jegyez.

e-XDI motor

Az új fejlesztésű 2.2 literes, közvetlen befecskendezésű e-XDI dízel motor kategóriájának legjobb teljesítményét nyújtja (178 LE / 400 Nm nyomaték), miközben könnyedén teljesíti a szigorú EURO6 károsanyag-kibocsátási normákat is. A „Low-end-torque” dízel változat a meggyőző 400 Nm csúcsnyomatékát már a leggyakrabban használt 1500-2800-as fordulatszám-tartományban leadja, ezáltal dinamikus menettulajdonságokat és alacsony üzemanyag fogyasztást biztosítva. Ráadásul kategóriájában egyedülálló módon már 1000-es fordulatszámon is 218 Nm nyomaték áll a vezető rendelkezésre.

 

A 178 LE dízel motor a megerősített tartókeretnek és az újratervezett motorfelfüggesztésnek köszönhetően közel 10%-kal még csendesebb működésű is lett.

Az új Korando továbbfejlesztett, még precízebb és finomabb váltásokat lehetővé tévő 6 sebességes kézi, illetve újrahangolt 6 sebességes E-Tronic automata váltóval kínáljuk, melyet a kormánykeréken elhelyezett gombokkal vagy a váltókaron lévő kis kapcsolóval is kényelmesen vezérelhetünk.

AWD összkerékhajtás

A teljesen automatikus működésű Aktív AWD összkerékhajtás normál útviszonyok esetén a kisebb üzemanyag fogyasztás érdekében 100%-ban az első kerekeket hajtja. Amint az útviszonyok romlanak és a rendszer valamelyik kerék megcsúszását érzékeli, az elektronikus vezérlő egység a másodperc tört része alatt a hátsó kerekekhez irányítja a szükséges nyomatékot. Különösen nehéz terepen pedig az AWD Lock funkció kapcsolásával 50-50% arányban fixre zárható a nyomatékelosztás az első és hátsó tengelyek között.

Tágas utastér

Az új Korando tágas utasterével is kiemelkedik kategóriájából, belső kialakítása számtalan olyan megoldást tartalmaz, mely az utasok maximális kényelmét és a csomagtér széles körű variálhatóságát biztosítja. A hátsó üléssor támlája 5 fokozatban dönthető és egy mozdulattal 60-40 arányban vagy akár teljesen is a padlóba süllyeszthető. Az AWD változatok esetében is teljesen sík hátsó padló pedig bőséges lábteret, így maximális kényelmet nyújt mindhárom hátsó utas részére.

Technológia és biztonság

Az utasok biztonságáról többek közt 6 légzsák, elektronikusan vezérelt aktív első fejtámlák és multifunkcionális ESP menetstabilizátor rendszer gondoskodik. AZ ESP rendszer azonnal beavatkozik, ha valamelyik kerék megcsúszik, illetve a jármű alul- vagy túlkormányzottságát érzékeli. Az ESP rendszer részét képezik az ASR kipörgésgátló, az EBD automatikus fékerő elosztó, az ABS blokkolásgátló, az ARP aktív borulásgátló, a HSA visszagurulás gátló és a BAS-ESS vészfékezés rásegítő és jelző rendszerek, melyek folyamatosan figyelve a jármű viselkedését és az útviszonyok változását még a potenciálisan veszélyes helyzetek kialakulása előtt beavatkoznak a maximális biztonság érdekében. Így jelentősen csökkentik egy esetleges baleset bekövetkeztének esélyét.